Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 11 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Analýza spekter elektrických kytar vyrobených z různých materiálů
Zezulová, Eliška ; Musil, Jaroslav (oponent) ; Jirásek, Ondřej (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá spektrální analýzou dvou elektrických kytar. Elektrická kytara Cort X-6 se využívá pro tvrdší žánry hudby. Druhá kytara Fokus-H Strat je spíše rockově univerzálním typem nástroje. Práce se zabývá spektry tónů při použití různých snímačů a rozebírá je s využitím psycho-akustických veličin při vnímání zvukové barvy. Rozebírá odchylky ve spektru tónů při manipulaci s potenciometry tónové clony a hlasitosti. Měřené hodnoty tónové clony jsou rozděleny na třetiny rozsahu potenciometru. Hodnota hlasitosti byla snížena na polovinu. Následuje pohled na změnu ve spektru při použití tvrdšího trsátka. Konec práce je věnován odlišnosti barvy dvou tónů, které byly nahrány při stejných podmínkách. Jejich rozdíl je dán držením krku elektrické kytary.
Analýza vlivu jednotlivých harmonických složek nebo formantových oblastí na vjem barvy zvuku
Klimeš, Martin ; Indrák, Michal (oponent) ; Jirásek, Ondřej (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá výzkumem vlivu jednotlivých harmonických složek na vjem barvy zvuku. Byla vytvořena aplikace s dotazníkem, ve kterém respondenti posuzovali celkem 29 vzorků na různých bipolárních škálách. Vzorky byly buď vymodelované pomocí aditivní syntézy, nebo vytvořeny upravením hudebních nástrojů. Cílem bylo zkoumat, jak a jaké kombinace vyšších harmonických složek ovlivňují vjem barvy zvuku. Experiment je založen na metodě sémantického diferenciálu. Vzorky byly rozděleny do několika skupin a v rámci těchto skupin porovnány a dány do souvislosti s předpokládaným vjemem barev.
Dvojitě vyvážený směšovač – laboratorní přípravek
Dušek, Libor ; Baran, Ondřej (oponent) ; Vágner, Petr (vedoucí práce)
Cílem této práce byla realizace dvojitě vyváženého směšovače, který poslouží jako přípravek do laboratoří. Je zde podrobný popis dvojitě vyváženého směšovače od teoretických základů, až po praktickou realizaci laboratorního přípravku. K realizaci byl použit integrovaný dvojitě vyvážený směšovač SA612A s možností použití maximálního vstupního signálu do kmitočtu až 500 MHz. Dále vnější krystalový oscilátor pracující na kmitočtu 32 MHz a dolní propust 5. řádu, která byla vložena mezi směšovač a oscilátor z důvodu odfiltrování vyšších harmonických složek. Práce je taktéž zaměřena na určení dvou základních parametrů dvojitě vyvážených směšovačů, kterými jsou P-1dB a IP3. Pro určení IP3 bylo zapotřebí realizovat další přípravek složený ze slučovače, pro sloučení dvou blízkých vstupních signálů a pásmového filtru 3. řádu, který slouží k výběru pouze zadaného rozsahu kmitočtů. Nakonec byl laboratorní přípravek sestrojen a jeho parametry proměřeny.
Analýza vnímání výšek v závislosti na spektru
Slávik, Martin ; Indrák, Michal (oponent) ; Jirásek, Ondřej (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá výzkumem vlivu jednotlivých harmonických složek na vjem výšky zvuku. Jako součást práce vznikl dotazník na webové stránce www.analyzavyšek.9e.cz, kde jednotlivý respondenti vyplňovali poslechový test celkem z 46 vzorků. Experiment vychází z metody sémantického diferenciálu. Jednotlivé vzorky jsou složené ze sinusovky – tónu a zkoumaného zvuku, který respondent hodnotí na třech bipolárních škálách. Vzorky byly vymodelované pomocí aditivní syntézy, nebo byly použity upravené samplované zvuky nástrojů. Jednotlivé vzorky byly rozděleny do čtyř hlavních kategorií a následně pro přehlednost do různých podkategorií. Cílem bylo zjistit jaké části, kombinace, jednotlivé harmonické složky zvuku a tónu dokážou ovlivnit vjem výšky tónu.
Efektový zesilovač pro elektrickou kytaru
Kočiš, Martin ; Brančík, Lubomír (oponent) ; Kratochvíl, Tomáš (vedoucí práce)
Tato semestrální práce v první části stručně popisuje vnímání harmonických frekvenčních složek lidským uchem, v druhé části se zaměřuje na účel kytarových efektů a přehled obvyklých typů, se kterými se lze na trhu setkat. V třetí části následuje bližší seznámení s principem funkce efektů vybraných k realizaci, popis návrhu, simulace v časové a frekvenční oblasti a příp. představení nerealizovaného řešení. Celé zařízení obsahuje vstupní horní propust s napěťovým sledovačem, budič, zkreslující a nezkreslující zesilovač, efekt pro posuv audio signálu o oktávu výše, zpožďovací linku, výstupní napěťový sledovač s dolní propustí a napájecí zdroj pro tyto obvody. Výběr jednotlivých efektů a jejich ovládacích prvků byl podřízen využití zejména v alternativní rockové hudbě. Návrh se opírá o simulace v prostředí OrCAD PSpice. Ve čtvrté části je popsán proces realizace, měření a konečně v páté části jsou shrnuta fakta a získané poznatky.
Analýza spekter a ADSR u různých druhů cembal
David, Václav ; Peloušek, Tomáš (oponent) ; Jirásek, Ondřej (vedoucí práce)
Práce pojednává o problematice analýzy časově proměnného frekvenčního spektra cembala a jeho amplitudové obálky v čase. V úvodu je popsáno, jakým typem nástroje cembalo je, taktéž vylíčena historie instrumentu, a především popsána konstrukce a princip tvorbu tónu. V následující části se zabývá již samotným měřením výstupního signálu nástroje a posléze jeho spektrální analýzou, kde se rozebírá téma zvukové barvy, chování harmonických složek tónu. Zkoumá se tvorba inharmonicit u jednotlivých rejstříků cembala a poslední podkapitola se věnuje ostrosti tónu v jeho časovém průběhu.
Analýza vnímání výšek v závislosti na spektru
Slávik, Martin ; Indrák, Michal (oponent) ; Jirásek, Ondřej (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá výzkumem vlivu jednotlivých harmonických složek na vjem výšky zvuku. Jako součást práce vznikl dotazník na webové stránce www.analyzavyšek.9e.cz, kde jednotlivý respondenti vyplňovali poslechový test celkem z 46 vzorků. Experiment vychází z metody sémantického diferenciálu. Jednotlivé vzorky jsou složené ze sinusovky – tónu a zkoumaného zvuku, který respondent hodnotí na třech bipolárních škálách. Vzorky byly vymodelované pomocí aditivní syntézy, nebo byly použity upravené samplované zvuky nástrojů. Jednotlivé vzorky byly rozděleny do čtyř hlavních kategorií a následně pro přehlednost do různých podkategorií. Cílem bylo zjistit jaké části, kombinace, jednotlivé harmonické složky zvuku a tónu dokážou ovlivnit vjem výšky tónu.
Analýza spekter elektrických kytar vyrobených z různých materiálů
Zezulová, Eliška ; Musil, Jaroslav (oponent) ; Jirásek, Ondřej (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá spektrální analýzou dvou elektrických kytar. Elektrická kytara Cort X-6 se využívá pro tvrdší žánry hudby. Druhá kytara Fokus-H Strat je spíše rockově univerzálním typem nástroje. Práce se zabývá spektry tónů při použití různých snímačů a rozebírá je s využitím psycho-akustických veličin při vnímání zvukové barvy. Rozebírá odchylky ve spektru tónů při manipulaci s potenciometry tónové clony a hlasitosti. Měřené hodnoty tónové clony jsou rozděleny na třetiny rozsahu potenciometru. Hodnota hlasitosti byla snížena na polovinu. Následuje pohled na změnu ve spektru při použití tvrdšího trsátka. Konec práce je věnován odlišnosti barvy dvou tónů, které byly nahrány při stejných podmínkách. Jejich rozdíl je dán držením krku elektrické kytary.
Analýza vlivu jednotlivých harmonických složek nebo formantových oblastí na vjem barvy zvuku
Klimeš, Martin ; Indrák, Michal (oponent) ; Jirásek, Ondřej (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá výzkumem vlivu jednotlivých harmonických složek na vjem barvy zvuku. Byla vytvořena aplikace s dotazníkem, ve kterém respondenti posuzovali celkem 29 vzorků na různých bipolárních škálách. Vzorky byly buď vymodelované pomocí aditivní syntézy, nebo vytvořeny upravením hudebních nástrojů. Cílem bylo zkoumat, jak a jaké kombinace vyšších harmonických složek ovlivňují vjem barvy zvuku. Experiment je založen na metodě sémantického diferenciálu. Vzorky byly rozděleny do několika skupin a v rámci těchto skupin porovnány a dány do souvislosti s předpokládaným vjemem barev.
Efektový zesilovač pro elektrickou kytaru
Kočiš, Martin ; Brančík, Lubomír (oponent) ; Kratochvíl, Tomáš (vedoucí práce)
Tato semestrální práce v první části stručně popisuje vnímání harmonických frekvenčních složek lidským uchem, v druhé části se zaměřuje na účel kytarových efektů a přehled obvyklých typů, se kterými se lze na trhu setkat. V třetí části následuje bližší seznámení s principem funkce efektů vybraných k realizaci, popis návrhu, simulace v časové a frekvenční oblasti a příp. představení nerealizovaného řešení. Celé zařízení obsahuje vstupní horní propust s napěťovým sledovačem, budič, zkreslující a nezkreslující zesilovač, efekt pro posuv audio signálu o oktávu výše, zpožďovací linku, výstupní napěťový sledovač s dolní propustí a napájecí zdroj pro tyto obvody. Výběr jednotlivých efektů a jejich ovládacích prvků byl podřízen využití zejména v alternativní rockové hudbě. Návrh se opírá o simulace v prostředí OrCAD PSpice. Ve čtvrté části je popsán proces realizace, měření a konečně v páté části jsou shrnuta fakta a získané poznatky.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 11 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.